Előzmények

2019 februárjában először nyújtott be pályázatot iskolánk, majd örömmel vettük tudomásul, hogy meg is nyertük. Az Erasmus + és a Tempus Közalapítvány segítségével 6 pedagógus utazott Olaszországba és Írországba különféle egy és két hetes kurzusokra. Az én választásom Firenzére, az Europass egy hetes tanfolyamára esett.” There’s an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning”címmel.

Első hétvége

Kolléganőmmel a Népligetből a Flix busz firenzei járatával utaztunk mindössze 14 órát. Vasárnap du. 1 óra környékén érkeztünk Firenzébe a Villa Constanza nevű központi buszpályaudvarra. Onnan könnyedén villamossal már bent is voltunk a belvárosban és pár perces séta után elfoglaltuk a magunk által választott hotelszobánkat. Már az nap délután elindultunk felfedezni a lenyűgöző épületektől hemzsegő Firenzét. Pihegve a 35 fokos melegben, miután ámulatba ejtett a firenzei dóm , megkóstoltuk az igazi olasz spagettit és a világhírű desszertjüket,a tiramisut.

Első nap-Hétfő

A képzésem helyszíne az Europass központi iskolája volt. Reggel 9 órára nagy izgalommal érkeztem, hogy vajon milyen nemzetiségű kollégákkal találkozom? Mindössze 11 fő alkotta a csoportunkat.  Rövid bemutatkozás után még nem tudtam megjegyezni a neveket. Az ilyenkor szokásos adminisztrációs teendőket követően mindenki egy hosszabb, képes prezentációt adott elő. 2 szlovák, 1 bolgár,3 spanyol,3 lengyel és velem együtt 2 magyar alkotta a csapatot. A bemutatók alapján már jobban megismertük egymás életét,országát,nemzeti értékeiket. Rövidesen neki is kezdtünk az App-ok oktatásban való használatának megismeréséhez. Ezek az alkalmazások,melyek bemutatásra kerültek, számomra még ismeretlenek voltak. Néhány kolléga már használati tapasztalattal rendelkezett és elmondásuk szerint ezek nélkülözhetetlenek a mai tanításban, és javítják a gyermekek tanulási kedvét.

Kedd

A második nap reggelén  Iacopoval, a fiatal, olasz tanárunkkal a digitális lehetőségek megismerését folytattuk. Tablet, laptop és okostelefon segítségével felfedeztük a Trello, a Kahoot programjait, feladatokat készítettünk saját tanítványaink számára.
Délután 3 órakor a Piazza San Pier Maggior térről gyalogos városnézésre indultunk saját idegenvezetőnkkel. Az Öreg híd, a dóm, a templomok, a vár, a Pitti palota mindenkit lenyűgözött.

Szerda

Harmadik nap is délelőtt mentünk iskolába.Az előző nap délutánjának élménybeszámolóit meghallgatva továbbléptünk tananyagban. Folytattuk a digitális játékok és kvízek tárházának bővítését. Socrative, Quizizz, Quizlet programokban mélyültünk el.

Csütörtök

Az első délutáni napunkon érdekes és izgalmas képfelismerő programmal (HP Reveal ) tanultunk. Ezt  számomra szintén új, ötletes dolgok követték. A Canvan segítségével pl. oklevelet, névjegykártyát készítettünk. Az Aura saját videód elkészítésére használható alkalmazás.

Péntek

Az utolsó tanulással töltött délutánon is olyan applikációkat láthattunk, melyeket jól integrálhatunk óraterveinkbe. Témáink: a Symbaloo, mely kiváló ösztönzése a tanulóknak. A  Webmix , a Gonoodle a diákok kreativitásának ösztönzésére való.
A tanfolyam végére teljes képet kaptunk arról, hogy az egyes tantárgyakba melyik program illeszthető be.

Ezen a héten számos olyan lehetőséget ismerhettem meg, melyek gazdagítják iskolai életemet. Az anyagot nagyon érthetően adták át. A kurzus jól szervezett és érdekes volt. Köszönöm!

Szombat

A 6. napunk egy csodálatos, egész napos Toszkán kirándulással telt. A kurzusok résztvevőivel busszal a Firenzéhez közeli San Gimignanóba, Monteriggioniba és Siennába utaztunk. A mesés középkori városban sétálgatva megfeledkeztünk az egyre fokozódó, már közel 45 fokos melegről. Egy családi szőlőbirtokon borkóstolón és ebéden vettünk részt.

Vasárnap

Hazautazásunk előtt megtekintettük Firenzében még azokat a helyeket, ahová a héten nem sikerült bejutnunk. Hosszú sorban állás után bejutottunk a Pitti palotába. A hozzá tartozó Bobolli kert szintén varázslatos volt.
Az esti Flix busz járatával élménydúsan, de holtfáradtan indultunk haza!